CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 26., péntek, Ervin napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

Antal Pál...szerint

    A színhasználat, a festési technikák, az ecset- és eszközkezelés teljes tárházát vonultatja fel Antal Pál képzőművész, akinek a B.W. Pannonia Med Hotelben június 2-án nyílt kiállítása.
    Klasszikusok ismert képeit fogalmazza át, ahogyan ő maga mondja "képi idézetekbe". Modigliani, Schiele, Rembrandt, Toulouse Lautrec, Da Vinci ismert alakjait, alkotásait képi formában idézni nagy merészség. Mi célból, kérdezheti a látogató?

    Antal Pál szerint kettősség-érzést jelent, az, hogy alkotásainak témája, "modellje" maga a kép, mely megkettőződik. A látvány ambivalens: egy emblémaként rögzült, erős emlék ütközik a jelenben látott, hasonló és mégis nagyon más látvánnyal. Kettős a képek felépítése is: zilált kaotikus alapból rendeződik vissza a régi kép, ezúttal másképp: keretként fogja körül az alap-háló idézőjele.
    A törtszín-technika az átfedések, transzparenciák és viszonylagos színértékek tudatos alkalmazása által válnak a múlt – a manapság divatos szóhasználattal élve – önmaguk remixeivé. Múzeumokból, reprodukciókról  bűvöli-hívja vissza a művész  régi mesterek műveit, modelljeit, mint ő maga vallja ezek a képek "az irántuk érzett szeretete ábrái".
    Idézetek és nem parafrázisok, egy – az eredeti kép befogadásából, megértéséből, majd mindezekkel párhuzamosan folyó újraépítésből és újrafestésből álló – rítus eredményei  - mondja a művész. Az idézetek alkalmazása pedig akkor helyénvaló, és indokolt, gondolja a szemlélő, ha az idézetet alkalmazó, az utóbbi egyértemű és hiteles gondolatait, az újraépítkezését – ezúttal a művészét Antal Pálét – igazolják vissza. Ha nem így lenne, akkor alkalmazott színek, technikák, méretek ellenére is a képek tanulmányok maradnának, állomásai egy, jobb esetben a kiteljesedés felé vezető útnak.
    S annak, hogy Antal Pál ezen az úton éppen hol tart, mérföldkövei a tárlaton bemutatott aktjai, amelyek esetében a rajzkészséget igazoló vonalvezetése mellett, azok színvilága – a semleges alapon meleg-hideg színek váltakozása – sajátos hangulati elemet kölcsönöz a képeknek.
A művész által meglátott és megragadt mozdulatok spontán elemekként ellensúlyozzák a szemközti falon elhelyett képek érezhető, idézet-voltukból eredő szerkesztettségét.
A látszólagos "zilált és kaotikus" térből kibontható elemekben megfogalmazott vallásos témájú kisképeiben (Út, Golgota I., II., III. ) egy igen sokoldalú és gondolatiságában is tartalmasat alkotni tudó művészre ismerhet rá a közönség.
    Antal Pál tárlata június 30-ig látható és naponta 9-17 óráig látogatható a B.W. Pannonia Med Hotel első emeleti kiállítótermében.
 
 
 



2002. június 09., vasárnap 21:41


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület