CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. március 29., péntek, Aguszta napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

A gigantizmus jegyében
Medgyessy-Kovács Gyula képei a Körmendi Galériában

Az eszköztár, különösen a festészet szinte követhetetlen formai-megjelenési, multiplex stílusosztódásai óta, szinte a végtelenbe nyúlik napjainkban. Valljuk be: tulajdonképpen nagyon érdekes, de a végeredmény szempontjából csaknem teljesen mellékes, hogy egy művész milyen eszközökkel éri el a hatást.


A fontos az, hogy átadja a nézőnek a saját bensőjén áteresztett ismeretanyagot, annak egyéni, de a tartalomhoz valamilyen formában ragaszkodó végeredményét. Medgyessy-Kovács Gyulának ez sikerült. Hogy ezt ecset használata nélkül, a tiszta színek közvetlen tubusból felrakásával, majd kézzel vagy bármi más eszközzel való alakításával éri-e el, az lehet érdekesség, de az is nyilvánvaló, hogy a leghagyományosabb ecsettel is számos újat produkálnak a művészek még napjainkban is.


A megszületett mű faktúrája, felszíne a felvitt festékrétegek vastagsága miatt már-már dombormű benyomását kelti az alkalmazott színárnyalatok hatásával együtt. A megfelelő távolságból szemlélt mű alakjainak anatómiája sem hagy kívánnivalót.


Érdekes, ahogyan az új technika az itt kiállított képek leghagyományosabb vallási tartalmát közvetíti a látogató felé. A rendkívül eleven színhatás, a nagyon kontrasztos színhasználat, a paletta kiabáló koloritja szinte a műanyag alapú festékek (pl. akril) és képek jellegét eredményezi.


Az alapvető problémát az életnagyságot meghaladó méretű ábrázolásban sejtem, mely kissé idegenné, kicsit talán a germanisztikusság hatását keltővé teszi a műveket. Tudjuk, hogy a barokk nagy mestereinek túldimenzionált alakjai hasonló érzést keltenek, és hasonló, megoldottnak nem mindig nevezhető nehézségeket hordoznak.


Az erősen expresszív, a megfelelően gigantikus térben talán másképpen hatást gyakorló képeket a téma-megoldás jelenében szívesen szemlélheti mindenki, aki a kiállítást némi összehasonlítási alappal járja végig, és úgy szűri le a kontrasztos hatást, melyet a képek benne keltettek.
- DI -



2001. május 09., szerda 20:39


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület