CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 25., csĂĽtörtök, Márk napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

A borfogyasztás és gastronomia szakmai megalapozása

A borfogyasztás és gasztronómia szakmai megalapozása
Folytatódik a “Soproni bor útja” !

Grafika: V.M.rajza alapján

A téma aktualitását mi sem mutatja jobban, minthogy ez a kiemelkedően fontos és Magyarországra oly jellemző turisztikai vonzerő 1999-ben - a “Bor és Gasztronómia Évében" - országosan kiemelt marketing-programként szerepelt. Ennek jelentőségét és súlyát növeli, hogy a helyi sajátosságokat is figyelembe véve a PHARE CBC az Alpokalja Idegenforgalmi Alapítvány Tourinform iroda pályázata alapján összeállított szakmai programsorozatot támogatásáról biztosította.
A program sikeres megvalósítása a szakmai körök támogatása és aktív részvétele nélkül elképzelhetetlen. A cél a a kommunikáció és a partnerség erősítése; olyan konstruktív, cselekvő környezet kialakítása, mellyel megteremthető egy közös – történelmi alapokon nyugvó – régióban való gondolkodás.
Kiemelt szerepet kap az Európai Unió által támogatott projektben a három régió - a soproni, a csallóközi, valamint a deutschkreutzi - szakembereinek együttműködése, szakmai tapasztalatcseréje.
Az EU-csatlakozással összefüggő kérdések és szükségszerű fejlesztések mellett a marketing és a borturizmus szakmai kérdései is a tárgyalások megbeszélendő témái közé kerülnek.
A bor és a gasztronómia együttes szerepének megfelelően, a programra a borvidékek gazdái és gasztronómiai szakemberei mellett a borkereskedők és turisztikai szakemberek is meghívást kapnak.
Az 1999. évben benyújtott pályázat szakmai programsorozata - a kooperációs szerződések és megállapodások aláírása után - 2000. április 12-én az ún. “EU borút bejárással” ténylegesen elkezdődött.
A projekt keretében a következő 5 program megszervezése jelent feladatot, melyek megvalósítását – az erre vonatkozó pályázat megnyerését követően – a Taschnervin Kft. végzi, szorosan együttműködve az Alapítvánnyal és a szakmai szervezetekkel.
Az egész programsorozat fővédnökségére Rudolf Schuster szlovák államfőt kértük fel, aki tevékenysége révén már bizonyította a régiós együttgondolkodás és cselekvés fontosságát.

I. A SOPRONI BORÜNNEP A MILLENIUM JEGYÉBEN
Cél: a borvidékek borainak piacra segítése a minőség jegyében.
Időpont: 2000. május 27-28.
Helyszín: Sopron, Fő tér
A program védnöke dr. Gimesi Szabolcs, Sopron Megyei Jogú Város polgármestere, a Magyarországi Borvárosok Szövetségének Elnöke.
A Soproni Borünnep idén először nemcsak a soproni, hanem osztrák és szlovák borvidékek bemutatkozására is lehetőséget teremt. A Sopron város Fő terén felállított faházakban a borvidékek termelői kínálják boraikat, melyeket szívesen bemutatnak az érdeklődőknek.
A program majorette-felvonulással és ünnepélyes megnyitóval veszi kezdetét. A magas színvonalú kulturális (fúvószenekari találkozó – zene - tánc) műsorok összeállításáról Sopron Város Fúvószenekara gondoskodik. Közreműködésük nélkül nem fejlődhetett volna idáig a rendezvény. Weinberger Károly, a zenekar titkára volt az eredeti ötletgazda, és az ő aktív tevékenységével idén már a 10. alkalommal kerül megszervezésre a borünnep.

II. SZAKMAI FÓRUM / Dunaszerdahely /
Időpont: 2000. június 30.
Helyszín: Szlovákia, Dunaszerdahely, Hotel Bonbon
Célja: plenáris ülésen a három borvidék szakmai helyzetértékelése, fejlesztési stratégiák, integrációs lehetőségek kidolgozása.
1. szekció: Bor és marketing - a piacra jutás és a piacon maradás kérdései
2. szekció: Borutak – Borturizmus
Záró ülés: Szekcióvezetők beszámolója az eredményekről
A szünetekben a borvidékek termelői borkóstoló keretében mutatják be boraikat.

III. BOR- ÉS GASZTRONÓMIAI KIADVÁNY
A kiadvány a borvidékek boraival, ételkultúrájával és tájjellegű ételkülönlegességeivel ismerteti meg az “ ínyenctúra ” résztvevőit. A három régió ízeinek világát megismerni vágyók a készülő kiadványt a tervek szerint októberben, a Bor- és gasztronómiai konferencia kiadványi sajtótájékoztatója után vehetik kezükbe.
Kivitelezési időszak: 2000. június – július - augusztus
Megjelenítés: A/5-ös méretű; 4 színnyomásban; magyar, német, szlovák és angol nyelvű kiadvány, mely nyelvenként 3000 példányban készül.
Tartalma:

  • A három borvidék bemutatása a jellemző borfajták ismertetésével.
  • Borvidékenként a legjellemzőbb tájjellegű ételek ajánlása a hozzájuk illő borkínálatokkal kiegészítve.
  • A kiadványban a bor- és gasztronómiai kínálatot – az ahhoz kapcsolódó tárgyakra és eseményekre utaló -
  • montázskép színesíti.
  • E montázskép alapján korlátozott számú plakát nyomtatása.

IV. NEMZETKÖZI BORVERSENY
A 2000. év augusztus 24-én a három borvidék jeles képviselőinek borversenyét rendezzük meg.
Helyszín: Auszria, Deutschkreutz
A bíráló bizottság tagjait a három borvidék szakmai köre delegálja.
A bizottság a borverseny eredményét ünnepélyes keretek között a verseny helyszínén, augusztus 31-én hirdeti ki.
A verseny eredményhirdetésére a résztvevő gazdákon és a szakembereken kívül a borkereskedők is meghívást kapnak.

V. “ A BOR SZEREPE A GASZTRONÓMIÁBAN “ című gasztronómiai és bormarketing konferencia
Időpont: 2000. október 26-27.
Helyszín Sopron, Bio-Sport Hotel Lővér
Az előadások hallgatói magyar, osztrák, szlovák bortermelők, borkereskedők, gasztronómiai és szállásadó szakemberek. Az elkészült bor és gasztronómiai kiadvány sajtóbemutatóján a termelők is bemutatkoznak, majd azt követően kóstolón mutatják be boraikat.
A szakmai tanácskozás a következő témaköröket öleli fel:

  • Borkultúra a Kárpát-medencében
  • A hazai és világfajták piaci versenye
  • Európai borrendek
  • A borfogyasztás alakulása, ösztönzésének módszerei
  • A történelmi borvidékek, hagyományőrző étrendek
  • Borok kínálása, ajánlása
  • Az ételek és a borok szakszerű párosítása
  • Bor és vendégfogadás
  • A Bor és gasztronómiai ajánló kiadvány sajtóbemutatója
  • Szakmai borbemutató


Szöveg: Tourinform

Szöveg: Keglovich István



2000. május 11., csütörtök 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület