CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 26., péntek, Ervin napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

Adalék a marketinges mélypszichológia sikeres fogásáihoz

Adalék a marketinges mélypszichológia sikeres fogásáihoz
Képek és kerámiák

Amennyiben az összes többi mellett, az üzleti szempontnál fontosabb nem létezett - és ugyan miért létezett volna - a Plaza Galéria újabb átköltöztetésénél, szóval az említett szempont sehol máshol nem érvényesülhetett volna jobban, mint a nyitott, nagy össznépi gyorsétkezde szomszédságában. Tisztára a tudatalatti szintjén működő mélypszichológia. Mert ugye, miközben az ember a sült krumpliját a ketchupba mártogatja, minduntalan a galériára téved a tekintete. Aztán már jóllakottan, a három decis piros papírpohár széndioxid tartalmának - egyébként cseppet sem környezetszennyező - légbe bocsátása, illetve fogvájózás után, valószínűleg maga sem tudja miért, az irányt egyenest a galériába veszi. És ugye "jóllakottan más a világ" alapon, könnyebben áldoz a művészetek oltárán is.

A sztárvendéges nyereménysorsolások szintén a galéria szomszédságában zajlanak. Bár a legutóbbi kiállításmegnyitó közönsége ennek nem elsősorban az előnyét élvezte. Történt ugyanis, hogy a megnyitót követő percekben a gyanútlanul nézelődő közönséget a szép lassan leereszkedő rács bezárta a kis terembe, hogy majd - élménynek az sem utolsó - a szerviz-kijáraton távozhasson.

S míg az előző helyszínen a szemközti butik neon-reklámjának visszatükröződése adott esetekben lehetetlené tette a fotózást, az új helyszínen, hála az elhelyezésnek ez a gond megoldódott. A fotózás minőségét pedig a technika mai fejlettségi szintjén a mindent átható konyhaszag - amely azért mind összetételében, mind minőségében más, mint az egyszerű ételszag - nem befolyásolja.
Eme új - valószínűleg ruhásbutik számára az említettek miatt is alkalmatlan - környezetben nyílt meg Széles Anna kerámiáit és Felvinczi Attila grafikáit és olajfestményeit bemutató tárlat.

A tárlatot kétségtelenül Felvinczi Attila képei uralják. Nem csak az elfoglalt falfelület arányát tekintve, merthogy a kerámiák kiállítására szolgáló posztamensek alsó talapzatához, a leggazdaságosabb helykihasználás elveinek érvényt szerezve, szintén képeket támasztottak a rendezők. Imígyen a többfunkciós posztamens innovatív jellegű megalkotásának lehet tanúja a részletekre is figyelő műélvező. Első ránézésre nagy utazó lehet a festő, hiszen képein fellelhető Velence minden mennyiségben, minden elképzelhető stílusban és színben, Rouen, Assisi, Szicília, Istria, a római Colosseum, a Tower Bridge, Mont St. Michelle, majd Nagyszebentől és a torockói várromtól a kiskúnsági tanyán át a Tisza mentéig minden. Miközben kitartóan keresem az azonos árfekvésen kívüli valamely más közös vonását is a képeknek, a marketinges mélypszichológia sikeres fogásának - pattogatott kukoricát desszertező - mintapéldányai árasztják el a galériát. Sehrschönőzés sőt, mi több wunderschönőzés közepette gyorsan két képet schillingért leakasztatnak, becsomagoltatnak. Két Velencével kevesebb, ám van helyettük másik, hasonló.

Mindezek után próbálok Széles Anna kerámiáira koncentrálni. A vázák gyúrt, nem korongozva készített, amorf formák. Harmonikus színviláguk, az applikált, színes díszítőelemekkel érdekes iparművészeti alkotások. S minthogy a hely szelleme rám is hat, a kerámiák árcímkéinek láttán, két dolgon csodálkozom el. Nevezetesen, hogy a piac szabályozta árak ellenére nagyságrendileg azokat mégis csak eltévesztette valaki: Hogyan lehet az, hogy a festmények ára a kerámiákéval vetekedik?
Hiszen ez utóbbiak legalább iparművészeti alkotások.
Ám kifelé jövet a leginkább mégiscsak más zavar. Attól tartok, hogy az én kabátom is már menzaszagú.

szöveg és fotó Tóth Éva



2000. november 05., vasárnap 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület