CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 16., kedd, Csongor napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

Bikácsi Daniela festőművész a Körmendi Galériában

A Körmendi Galériának a bejárattól balra eső utcai terméban Bikácsi Daniela festőművész akvarelljeit tekintheti meg a látogató.


A képek szürrealista jellegét a művész részint a tárgyak megformálásával, a valóság talajától való elrugaszkodással, ill. a tér síkjainak kiforgatásával, a "negyedik dimenzióval" már mások által is elkövetett játékával, részint a felület sajátos, aprólékos képzésével (akvarellceruza?) éri el.


Nagyon szerencsés a kiállításegyüttes megszervezése, ugyanis a képeken tűnődő és már-már a realitásból egy nem túlságosan kívánatos, fogódzó nélküli (éppen ezért akárhová irányítható) világból éppen szerencsés, ha valaki a Schrammel pincetárlaton visszanyeri a konkrét szépségét valló művésszel a realitás iránti érzékét.


Nem tagadom, Bikacsival együtt, hogy néha a valóság hatására az ember kényszerből kénytelen valamennyire tompítani azokat a hatásokat, melyek a három dimenzióban érik, de magam vallom ennek korrigálhatóságát ugyanazon rendszerben anélkül, hogy azt a bizonytalanságot hívnám segítségül, ami képeinek szemlélésekor, egyfajta meditatív jelleggel ugyan, de nagyon az általánosság határán mozogva segítségül ajánlkozik.
Éppen a dimenziótlanság általánossága, megfoghatatlansága rémiszt leginkább ebben a megoldásban, egyfajta tanácstalan menekülést látok, mely kisugárzásban (magában a kiállítás konkrétságában) hasonlókat "ajánl" a képek szemlélőjének is, mindenfajta, de csak művészi "megoldottságuk" ellenére.
- DI -



2005. július 14., csütörtök 23:05


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület