CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2001. oktĂłber 24., szerda 22:04


Jó bornak is kell a cégér

Jó bornak is kell a cégér

A hazai szőlész-borásztársadalom is tudja, hogy régen nem igaz: A jó bornak nem kell cégér. A túltermelési válsággal küszködő ágazatokban a minőség – jelen esetben a jó bor – egy alapvető kritérium. Az eladások sikerének számtalan ezen túlmutató feltétele van.
    A jelentős nemzetközi piacvesztésen átesett magyar szőlészet-borászat a ’’világpiaci borháborúban’’ egy offenzív közösségi marketingpolitikával találhatja meg a helyét, amelyhez nélkülözhetetlen az állami és a vállalkozói szféra egyeztetett szerepvállalása.
    A múlt évben első alkalommal rendezték meg Sopronban a Bormarketing Konferenciát. Idén ötletekkel, tapasztalatokkal gazdagodva szervezi a Soproni Hegyközségi Tanács és tanácsadó csapata a Bormarketing Műhely Kht. a konferenciát az Agrármarketing Centrum Kht. támogatásával.
    Hagyományosan december első dekádjában, december 6-7-n kerül sor a rendezvényre.
    A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia fővédnöke dr. Vonza András földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter. A rendezvényt a miniszter és a rendezvénynek otthont adó Sopron Megyei Jogú Város, polgármestere dr. Gimesi Szabolcs nyitja meg.
    Az első nap plenáris ülésén a borfogyasztási szokásokról, a közösségi marketing fontosságáról, a változó értékesítési csatornák okozta kihívásokról, az online média szerepéről hangzanak el előadások. Másnap a szekcióülések az alábbi témákra épülnek: Marketing kommunikáció szerepe a borászatban (szekcióvezető: Tonk Emil, Magyar Marketing Szövetség alelnöke), Vállalkozásfejlesztés a borászatban (szekcióvezető: dr. Kupa Mihály országgyűlési képviselő), Termékmarketing eszközrendszere a borok világában (szekcióvezető: Sárkány Péter, FVM-KÉKI tudományos főtitkára), Új technikák a borértékesítésben (szekcióvezető: dr. Kandikó József, Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának főigazgatója, Magyar Marketing Szövetség elnöke).
    A délutáni, esti kötetlen programok keretében az Első Magyarországi Bormarketing Konferencián kisorsolt borvidékek, a Tokaj-hegyaljai és a Csongrádi Borvidék mutatkozik be, a Magyar Millenniumi Borok Versenyének eredményét hirdetik ki, továbbá ’’A bor beszél belőlünk’’ címmel Viniczai András bordinátor vezetésével éjszakai kerekasztal beszélgetésre kerül sor a magyar borról.
    Mint látható a konferencia gazdag értékes előadásokban, a szakma nemzetközileg elismert kiválóságai fogják megosztani ismereteiket, tapasztalataikat a résztvevőkkel.
     Szakavatott, minőséget termelő borászok vallják, hogy a jelenlegi piaci körülmények között a gazdálkodásuk sikerének záloga a tudatos, jól szervezett marketing munka. Ebből kaphatunk ízelítőt a konferencia két napján.

Bővebb információ: www.bormarketingkonferencia.hu