CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2000. december 13., szerda 10:45


Bormarketing  Sopronban

Bormarketing  Sopronban

A napokban zárult teljes sikerrel a Soproni borvidéken az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsa és a Soproni Bormarketing Műhely szervezésében.
A tanácskozásra érkező 177 résztvevő, előadó és hallgató kétnapos eszmecserét tartott a magyar borgazdaság jövőjéről, a magyar borok eladhatóságáról, a marketing tudományának felhasználásáról a piacképesség érdekében.
Az FVM AMC Kht. által, valamint a Magyar Marketing Szövetség támogatásával megrendezett esemény fő mondanivalója, hogy a magyar borok elismertségének jövője egy egységes nemzeti marketingpolitika kialakítása lenne, amelynek segítségével a világpiacon egyre magasabb és magasabb áron lehetne értékesíteni borainkat.

A konferencia résztvevői szerint a minőségi árutermelés mellett fokozottabb figyelmet kell szentelni a magyar borok értékesítésének technikájára, a reklám és a kommunikációs költségek biztosítására, mivel ezek hiányában az EU-csatlakozás, a borgazdaságban működő mikro- és kisvállakozások nagy részét tönkreteheti.
A minőségi palackos áru előállítása a marketing tudományának széleskörű alkalmazása garancia lehet arra, hogy a magyar borgazdaság résztvevői újra elfoglalhassák helyüket a világ borkereskedelmének palettáján.
A konferencia résztvevői szerint évről évre szükség van az ilyen jellegű gyakorlati és tudományos tapasztalatcserére, hogy a borászok a kereskedők és a marketingszakemberek első kézből cserélhessék ki tudásukat, ismereteiket az agrárium meghatározó szegmense, a magyar borgazdaság érdekében.

Keglovich István