CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2000. december 08., péntek 01:07


A felismeréstől a világhírig - I. Magyarországi Bormarketing Konferencia

A felismeréstől a világhírig
Első Magyarországi Bormarketing Konferencia

2000. december 7- és 8-án a Hotel Sopron a színhelye az Első Magyarországi Bormarketing Konferenciának, amely az első nap tanulságai szerint - az alkotó elgondolkodtatásra, elemzésre és az azt követő cselekvésre ösztönzés folytán - a bortermelők és -forgalmazók egyéni sikerein túl a magyarországi borkultúra sikeres fejlődésének jelentős állomása.
A felismeréstől a világhírig jutni olyan feladatot jelent, amelyet csak megfelelő anyagi és szellemi erőforrások birtokában tudnak a bor termelői és értékesítői ellátni.

Az első napon Bercsényi László, az FVM Agrármarketing Centrum Kht. igazgatója és Molnár Tibor, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnökének köszöntője után plenáris üléseken került sor Nyikos István (A Magyar Borok Háza igazgatója) A bor mint a nemzeti imázs alkotóeleme, Totth Gedeon (az AMC főosztályvezetője) A közösségi marketing szerepe a borászatban témájú előadásaira. Minőségpolitika a magyar borászatban címmel Dr. Urbán András, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára, míg Szőlőtermesztés a világban címmel Lakatos András, az Agroinvest szaktanácsadója tartott előadást.
 

Amint arról már előzőleg is hírt adtunk, szintén az Első Magyarországi Bormarketing Konferencián került sor a november 21-én megrendezett IV. "Páneurópa" Vörösbor-verseny eredményhirdetésére és díjkiosztó ünnepségére.
Dr. Gimesi Szabolcs polgármester, a Magyar Szőlő- és Borvárosok Egyesülete elnökének megnyitója után a díjakat dr. Szita Miklós, a VINEX Kft. ügyvezetője adta át a nyertes borok termelőinek.
A hét Rosé közül egy arany-, két ezüst- és három bronzérmes bort díjazott a zsűri, míg a vörösborok között a 135 mintából négy nagy arany-, 32 arany-, 47 ezüst- és 32 bronzérmes lett.
Nagy aranyérmet az Aliscavin Borászati Rt. 1997-es Szekszárdi Bikavér barrique, Rosi Schuster Cabernet Sauvignon barrique, a Villányi Borászati Rt. Villányi Cabernet franc és a Wienbauschule Burgenland 1993-as Eisenstadt Blaufrankisch bora kapott.
A IV. Nemzetközi "Páneurópa" Vörösborverseny résztvevőinek pontszám szerinti teljes listája, a termelők névsor szerinti listája a szakemberek és az érdeklődök számára a közeljövőben a konferencia honlapján www.bormarketingkonferencia.hu is megtekinthető lesz, ugyanott, ahol az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia részletes programja is szerepel.

A konferencia egyik szervezőjeként, annak első napját értékelve Keglovich István egyetemi tanársegéd, önkormányzati tanácsadó elmondta, hogy a konferencia fontosságát jól bizonyítja a résztvevők magas száma, hiszen a 177 résztvevő harmincegy előadó összesen 16 és fél órai előadását hallgatja meg.
Az Agrármarketing Centrum a jövőben mindent megtesz majd annak érdekében, hogy a bor mint igazi magyar termék jelentőségének és értékének megfelelő hangsúlyt kapjon.
Keglovich István azt is elmondta, hogy a soproni gazdák, a város, a hegyközség érdeke, hogy a konferenciát továbbra is Sopronban, mint konferenciavárosban tudják tartani.
- A plenáris ülés után azt a következtetést kell levonnunk, amit előadásában Lakatos András is megfogalmazott: világviszonylatban vannak olyan vidékek, ahol a termelési költségek ötven százalékát a marketingköltségek teszik ki; ezzel bizonyítva látszik, hogy a szőlész-borász vállalkozásoknak mennyire intenzíven kell a marketing, az eladás művészete felé fordulni.
Úgy gondolom, ha nem (csak) a soproniak, hanem vendégeink is egybehangzóan azt mondták, hogy a most megkezdett folyamatot vigyük tovább a jövőben is, akkor érdemes ezen elgondolkodnunk.