CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: KultúrVáros

2000. május 11., csütörtök 00:00


A borfogyasztás és gastronomia szakmai megalapozása

Folytatódik a “Soproni bor útja”!

A borfogyasztás és gasztronómia szakmai megalapozása

Folytatódik a “Soproni bor útja” !

Grafika: V.M. rajza alapján

Témánk Magyarországra jellemző turisztikai vonzerő. 1999-ben - a "Bor és Gasztronómia Évében" - országosan kiemelt marketing- programként szerepelt. A PHARE CBC e szakmai programsorozatot támogatásáról biztosította. (Az Alpokalja Idegenforgalmi Alapítvány Tourinform iroda pályázata alapján állított össze.)

A program a szakma támogatásával és aktív részvételével számíthat sikerre. A cél olyan konstruktív, cselekvő környezet, amelyben megvalósulhat a közös – történelmi alapokon nyugvó – régióban való gondolkodás. Kiemelt szerepet kap az EU által támogatott projektben a három régió - a soproni, a csallóközi, valamint a deutschkreutzi - együttműködése, szakembereinek tapasztalatcseréje. A bor és a gasztronómia képviselői mellett a borkereskedők és turisztikai szakemberek is meghívást kapnak a programokra. E szakmai programsorozat - az együttműködési megállapodások aláírása után - 2000. április 12-én az ún. "EU borút bejárással" ténylegesen elkezdődött.

A projekt keretében 5 programot szerveztünk, melyek megvalósítását a Taschnervin Kft. végzi, együttműködve az Alapítvánnyal és a szakmai szervezetekkel. A programsorozat fővédnökségére Rudolf Schuster szlovák államfőt kértük fel, aki tevékenysége révén már bizonyította a régiós együttgondolkodás és cselekvés fontosságát.

P r o g r a m o k :

I. A SOPRONI BORÜNNEP A MILLENIUM JEGYÉBEN
Cél: a vidékek borainak piacra segítése a minőség jegyében.
Időpont: 2000. május 27-28. Helyszín: Sopron, Fő tér. A program védnöke dr. Gimesi Szabolcs, Sopron polgármestere, a Magyarországi Borvárosok Szövetségének Elnöke. A Soproni Borünnep idén először teremt lehetőséget osztrák és szlovák borvidékek bemutatkozására. A Fő téren felállított faházakban a vidékek termelői kínálják boraikat, a program majorette-felvonulással és ünnepélyes megnyitóval kezdődik. A nívós kulturális műsorokról Sopron város Fúvószenekara gondoskodik. Közreműködésüknek köszönhetően is fejlődhetett idáig a Borünnep, az idén már 10. alkalommal kerül megrendezésre. Weinberger Károly, a zenekar titkára volt az eredeti ötletgazda.

II. SZAKMAI FÓRUM / Dunaszerdahely / Időpont: 2000. június 30.
Helyszín: Szlovákia, Dunaszerdahely, Hotel Bonbon
Célja: plenáris üléseken a három borvidék szakmai helyzetértékelése, fejlesztési stratégiák, integrációs lehetőségek kidolgozása. 1. szekció: Bor és marketing - a piacra jutás és a piacon maradás kérdései 2. szekció: Borutak – Borturizmus Záró ülés: Szekcióvezetők beszámolója az eredményekről A szünetekben a borvidékek termelői borkóstoló keretében mutatják be boraikat.

III. BOR- ÉS GASZTRONÓMIAI KIADVÁNY
A borvidékek bor- és ételkultúrájával, tájjellegű ételkülönlegességeivel ismerteti meg az " ínyenctúra " résztvevőit. A három régió ízeinek világát bemutató kiadványt a tervek szerint októberben, a Bor- és gasztronómiai konferencia sajtótájékoztatója után vehetik kezükbe. Kivitelezési időszak: 2000. június – július - augusztus A/5-ös méretben; 4 színnyomásban; magyarul, németül, szlovákul és angolul, mely nyelvenként 3000 példányban készül. A kiadványban a bor- és gasztronómiai kínálatot – az ahhoz kapcsolódó tárgyakra és eseményekre utaló - montázskép színesít, amelynek alapján korlátozott számú plakátot nyomtatnak.

IV. NEMZETKÖZI BORVERSENY
A 2000. év augusztus 24-én a három borvidék jeles képviselőinek borversenyét rendezzük meg. Helyszín: Auszria, Deutschkreutz A bíráló bizottság tagjait a három borvidék szakmai köre delegálja. A bizottság a verseny eredményét ünnepélyes keretek között a helyszínen, augusztus 31-én hirdeti ki. Az eredményhirdetésére a résztvevő gazdákon és a szakembereken kívül a borkereskedők is meghívást kapnak.

V. "A BOR SZEREPE A GASZTRONÓMIÁBAN" című gasztronómiai és bormarketing konferencia Időpont: 2000. október 26-27.
Helyszín Sopron, Bio-Sport Hotel Lővér Az előadások hallgatói magyar, osztrák, szlovák bortermelők, borkereskedők, gasztronómiai és szállásadó szakemberek. Az elkészült bor és gasztronómiai kiadvány bemutatóján a termelők is bemutatkoznak, majd azt követően kóstolót adnak boraikból.
A konferencia témakörei: Borkultúra a Kárpát-medencében - A hazai és világfajták piaci versenye - Európai borrendek - A borfogyasztás alakulása, ösztönzésének módszerei - Történelmi borvidékek, hagyományőrző étrendek - Borok kínálása, ajánlása - Az ételek és a borok szakszerű párosítása - Bor- és vendégfogadás

Szöveg: Tourinform