CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 25., csĂĽtörtök, Márk napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

Széchenyi plusz-minusz

Aki mostanában járt Ausztriában, és Sopronnál lépte át a határt, az minden meglepetés nélkül vehette tudomásul, hogy az autóúttól a cukorgyárig terjedő szakaszt szomszédaink nagy ütemben (mondjuk a 85-ös út "korszerűsítésének" kétszeres sebességével) szélesítik.
Így gyakorlatilag egy második sáv megépítésével bármikor lehetővé válik, hogy Soprontól, pontosabban annak határállomásától bárhová, minimum 100 km-es sebességgel, de inkább gyorsabban eljuthassunk. Most már "csak" olyan apróságokat kell leküzdenünk - ha lokálpatriótaként nem csak soproniakkal törődünk -, mint a tény, hogy Sopronba el kell érnie hazánkfiának, ki kell érnie a határhoz, és át kell rajta jutnia.
Reménykedem, hogy a recesszió-ellenes infrastruktúrabővítő programnak, ha már Sopronban hirdette ki azt kihelyezett ülése alkalmából a Fidesz frakció, a "Széchenyi plusz"-nak mindezen álom része lesz, a négysávos úttal, elkerülő úttal, autóúttal ... folytassam?
Erről még konkrétumok (egy kapavágásnyi) nincsenek, csak "szó, szó, szó", de feltétele már annál több, hiszen ha megmarad Sopron további országos mellőzése, mely immár csaknem a Kiegyezés óta tart, akkor nem lesz érdemes még a Plaza-bevásárlásért sem sorba állni a határon.
Konkrétan autópálya kellene, hogy vezessen az országhatártól nemcsak Sopronig, de Győrig, és meggondolandó lenne a déli irányba, Pécsnek tartó autópálya megépítése is (utóbbi jó minősége esetén a Bécset elkerülő nemzetközi forgalom jelentős része erre terelődne). Máskülönben élő tanúi leszünk mindannyian a régióban annak, miképpen szakad le egy országrész éppen az infrastrutúrája miatt. Amíg Győrbe (szabályosan) másfél óránál gyorsabban, közúton lehetetlen elérni, ameddig Pécsre 6-8 óra az idő autóval, 8-9 vonattal, addig nem lesz érdemes erre jönni. (A minapi reggeli út Nagycenkig mind a 84-85-ösön, mind a Fertő parti úton úgy kb.40 perc volt. Egyik oldalon egy baleset + útszélesítés, másik oldalon közműépítés. Járjunk többet gyalog? No comment.)
A jelenlegi potenciális igényt pedig nem lehet forgalomszámlálással alátámasztani, hiszen a jelenlegi állapot miatt nem erre jövőket nincs ember, aki meg tudná számolni.
- DI -



2001. október 11., csütörtök 20:25


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület