CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 5., vasárnap, Györgyi napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

eredményt csak úgy lehet elérni, ha tudomány áll mögötte
Az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia

Az I. Magyar Bormarketing Konferencia második napján a program szerinti előadásokat követően dr. Magda Sándor egyetemi tanár főigazgató a konferencia munkáját értékelve elmondta, hogy Magyarországon már az 1980-as évek közepétől - a magyar agrárgazdaság válságának érzékelésével - illetve azt követően a rendszerváltozás következményeként felborult, majd új szerkezetűvé alakult át a magyar agrárszerkezet.
A különböző ágazatok továbbfejlesztésének lehetőségeire maga a felsőoktatás kell, hogy válaszoljon, mert bármely szakterületen eredményt csak úgy lehet elérni, ha tudomány áll mögötte.

- A konferencia előadásai a részvevőket arról győzték meg, hogy az az út, amelyet nem terveznek meg előbb utóbb kátyússá válik, az az épület, amelyet nem szilárd alapokra helyeznek megbillen, az a tevékenység - szőlészet, borászat, mely nem az alapjaitól építkezik, nem képvisel igazi értéket- jegyezte meg szemléletesen az előadó.
A borban rejlő értéket a terület kiválasztása, a fajta megválasztása, a talaj megválasztása, a tájkörzet, a telepítéstechnológia, a növényvédelem együtt adja meg
 
A "borszépségverseny" nyertes palackja

Dr. Magda Sándor zárszavában javasolta, hogy a jövőben a plenáris ülések három - az ágazat helyzetét pontosan meghatározó - témakörrel foglalkozzanak: szőlészettel, borászattal és marketinggel.
Ne csak arról essék szó, ami rossz - fejtette ki dr. Magda Sándor, hanem arról, hogy mit lehet és kell tenni azért, hogy jobb legyen. Az Európai Unió és a hazai piac mellett kevés szó esett a globalizációról, pedig tudomásul kell venni, hogy csak globális piac létezik.
A konferencia akkor érte el célját, ha sikerült rávilágítania a mélységben rejlő problémákra, ugyanakkor a konferencia anyagát egy kiadványban is meg kell jeleníteni- javasolta dr. Magda Sándor..

Dr. Magda Sándor zárszavát követően Rigler Zsolt az R-Marketing Bt. ügyvezetője kihirdette a "borszépségverseny" győztesét. Az I. Magyar Bormarketing Konferencia szervező bizottsága a Németh Pince 1998-évi Chardonnay palackját a legesztétikusabb palack címmel tüntette ki.

Kis József, dr. Urbán András, Virág Péter, Molnár Tibor 

Ezt követően a részvevők fáklyás menetben vonultak a Hotel Wollner boros pincéjébe, ahol a Széchenyi István Gimnázium négy tagjából alakult kamaracsoport rövid borversek és bordalokból álló műsora után EU-Bortrezor avatására került sor.

Kis József tulajdonos és Virág Péter a Phare Iroda igazgató helyettese és dr. Urbán András, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkárának, köszöntő beszédét követően a részvevők a IV. Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny díjazott borait egyenként helyezték el a bortrezorba.

Molnár Tibor a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke szerint Magyarország EU-ba való belépéskor fogják majd az EU-trezort egy ünnepség keretében megnyitni.



2000. december 10., vasárnap 20:18


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület