CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 24., szerda, György napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

VIII. Magyarországi Bormarketing Konferencia

A szakmai esemény témakörei között az országos közösségi marketing program, az Európai Unió borpiaci reformja, a biodinamikus gazdálkodás szerepelt, és a német, osztrák, lengyel és francia előadók jóvoltából az Unió számos bortermő vidékére is ellátogathatott gondolatban az érdeklődő.

December hatodikán dr. Simon István alpolgármester nyitotta meg a rangos szakmai eseményt.

Sopron alpolgármestere részletes történelmi áttekintést adott a kelta kortól kezdődően arról, ahogyan a ,,mítoszok völgyeként”, a Sopron környéke részint, olyan természetrajzi adottságokat kínál az idelátogatónak, amelyek megismerésre és felfedezésre alkalmasak az év minden időszakában, részint olyan történelmi tettek tanúja, amely a szabadság és a hűség városává tette Sopront. Sopron város nevében az épített műemlékek mellett a virágzó és egyre fejlődő helyi borkultúra is éretéke a helynek, amely a tradiciókra épülve szolgálja a jelent és jövőt – fejtette ki dr. Simon István.

Dr. Nagy Frigyes egyetemi tanár arról szólt, hogy a borászat, a szőlőművelés művészet, akárcsak az ahhoz kapcsolódó marketingmunka.

"Nem az idő halad: mi változunk, egy század, egy nap szinte egyre megy." Madách Imre gondolatát választották a VIII. Magyarországi Bormerketing Konferencia mottójául a szervezők, amely arra utal, hogy a hazai bormarketing nagy változások előtt áll. Az országos találkozó elsődleges célja, a már törvényileg szabályozott közösségi marketing program részletes tárgyalása. A szakemberek már a 2008-2011 közé eső időszakra kijelölt célokról és azok megvalósításának lehetőségeiről is tanácskoztak.

A konferencia nyitó plenáris ülésén a Magyar Bormarketing Kht. képviselői mutatták be a közösségi bormarketing tervezett működési elveit, a belföldi és külpiaci programokat. Az elmúlt évben az első legfontosabb feladat a közösségi marketing jogszabályi hátterének rendezése volt. Ezzel párhozamosan történt az a szakmai munka, amelynek eredményeként megszületett egy rövid távú marketingterv. „Indul a közösségi bormarketing“. Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetőjének bevezetése után a további előadók már az Európai Unió borvidékeire kalauzolták a résztvevőket. Az eddigi évek gyakorlata szerint idén is olyan országok képviselői léptek a pódiumra, ahol példaértékű marketingprogramok folynak, vagy amelyek a magyar bor piacaként jelölhetők meg. A Rajna vidékéről, Geisenheimből két kutató érkezett. Dr.Szolnoki Gergely docens a német borpaic elemzését vállalta fel, Edward Binder pedig a kelet-európai bortermelő országok exportlehetőségeiről beszélt.



2007. december 06., csütörtök 21:56


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület