CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 26., péntek, Ervin napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

Mariélis Seyler: Forest

A soproni Körmendi Galéria késő-tavaszi kiállítása két termet nyit meg a Templom utcai Artner palotában a látogatók előtt jún.4. és jún. 30. között, hogy bemutassa a Bécs mellett élő Mariélis Seyler fotóit.


Számos híres művészt ismerünk, akiknek életét csakúgy, mint a hasonló gondolatvilágban-kórban szenvedőkét, át-és átitatta, fájdalmas, de erős, fojtó zsinórjával megkötözte az elmúlás érzete, mely vagy mint a feladás gondolatának oka, vagy mint az állandó félelem forrása kisérte végig alkotó útjukat. A kiállítás "melléktermékeként" is megtekinthető nagyszámú Seyler-reprodukció (életmű) hasonló esetet sejtet.


A művész újabb élő bizonyítéka annak, hogy a művészet valamiféle velejárója az extrovertáltság még akkor is, ha a "mutogatás" forrása akár a kóros határán mozog is, mert magát és a kifejezni képes érzést olyan hatalmasnak, elementárisnak és mivel őt, magát áthatja, természetesnek, egészségesnek tartja, melyben akár a rombolás árán is részesíteni akarja a nézőt. A kiállítás angol nyelvű előszavában olvasható alapgondolat igaz - mármint az, hogy az élet és halál kibékíthetetlen ellentétének van két nagyon "felszín-közeli", könnyen elérhető pontja, a születés és az elmúlás.


Mariéle Seyler fotóművészetében - melyre a szép kidolgozottság, az igényes megjelenítés, a sokoldalú eszközhasználat éppúgy jellemző, mint a depresszív magatartás, a valamennyire visszafojtott önromboló ösztön és a perverzitás határának kísértő megközelítése - a monoton témavilág, a reverberáló (önmagába visszatérő) végeláthatatlan sorozatok áthangoló hatása nem teszi valóban és tartósan élvezhetővé a képek együttesét.
Legvidámabbnak szánt sorozatai is legfeljebb a kontrasztosság bifokális nézőpontjáig, egy skizofrén életlátás lehetőségéig emelkednek, mely világlátás az elidegenedett egyénnek és a kornak megfelel, de az embernek, mint olyannak korántsem mindenben és korántsem maradéktalanul.
- DI -



2005. jĂşnius 08., szerda 15:57


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület