CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 1., szerda, Fülöp, Jakab, Amarilla napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

A lehetőségek útján - V. Magyarországi Bormarketing Konferencia

Ha egy vállalkozás számára a nyereségszerzés a fogyasztói igények kielégítésénél fontosabbá válik, nem valószínű a kívánt profit termelése.Ha azonban a vásárlói elégedettséget, a marketingorientációt tűzi ki célul, bármit elérhet - vélik a magyarországi Bormarketing Konferencia szervezői. A december 2-3 között tartott szakmai eseményt immár ötödik alkalommal rendezik meg Sopronban a marketingeszközök által kínált lehetőségek, gyakorlatok bemutatása céljával.

A szervezők szerint a bormarketing konferenciák küldetése, hogy a ,,magyar borászat évzáró eseményeként" évről évre a borágazat szereplőinek érdeklődésére számot tartó színvonalas előadásokat nyútson a marketing szakterületéről, ezáltal lehetőséget, ismereteket, eszközöket kínáljon a sikerhez, és támogassa az ágazat szereplői közötti kapcsolatteremtést, kommunikációt.

A konferencia kiemelt témakörei között az angol, a holland és az osztrák borpiacra való nemzetközi kitekintés szerepelt, továbbá a VI. Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny eredményhirdetésére és a díjnyertes borok bemutatására is sor került.

A nemzetközi tapasztalatok fontosak a magyar bor értékesítése során.
Több előadás, több szemszögből világítja meg a kérdést, így az első napon a hungaricum kérdéséről, az angol bopiaci trendekről, a borászatban megjelenő tőkebevonásról is szó esett.
A nemzetközileg is számon tartott szakmai tanácskozás második napján egyik szekcióban a nemzetközi borkereskedelem lehetőségei között a francia tapasztalatokról, a magyar bor lehetséges exportpiacának is számító oroszországi lehetőségekről, osztrák marketingtapasztalatokról, internetes borpiacról is szólnak az előadók. A második szekció előadásai a marketing a gyakorlatban témakört öleli fel, amelyben, többek között az eredetvédelem lehetőségeiről is tanácskoznak az ágazat szakemberei.

Az első nap ünnepélyes zárásakánt köszöntötték a VI. Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny díjazottjait.

VI. Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny eredménye - letölthető

Ez év november 16-án hatodik alkalommal került megrendezésre a Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny Sopronban. A Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny megrendezésére először tizenkét éve került sor. Az ötletet a páneurópaiság gondolata, az európai összetartozás érzésének erősítése adta. Azóta minden második évben mérhetik össze boraikat a hazai és külföldi termelők.
A borversenyen a kiadott érmek száma nem haladhatta meg a nevezett minták számának 30%-át.
A versenyre 79 termelő 180 mintát küldött . A versenyre nevezett borok Magyarországról, Ausztriából, Németországból, Szlovákiából és Szerbia és Montenegróból származnak.

A legjobban szereplő Champion díjas a szekszárdi Liszt Pincészet 2002-es Cabernet sauvignon bora 94,5 pontot ért el. A következő a sorban a soproni Iváncsics Pincészet 2003-as Kékfrankosa Nagyarany érmet (94 pont) kapott. Szintén Nagyarannyal díjazta a bizottság a villányi Jekl Pincészet 2000-es Cabernet sauvignon borát (94 pont).
A verseny bírái három országból érkeztek: Ausztria, Szlovákia és Magyarország. Mind a négy bizottság öt bírálóból állt, akik között a szőlész-borász szakemberek mellett sommelier-k, borászati szakújságírók is szerepeltek, hogy a verseny során a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatba kerülő, a fogyasztói igényeket képviselő vélemények is érvényesüljenek.
T.É.
Champion érmet a szekszárd Rt. - Liszt Pincészet 2002-es Cabernet Sauvignon (barrique)-ja nyert. Nagyarany érmes Iváncsics Zoltán 2003-as Kékfrankosa és aJekl Pincészet 2000-es Cabernet Sauvignon (barrique)-ja
Aranyérmet vehetett át a soproniak közül a Pfneiszl-pincészet (2202-es Cabernet Sauvignon, 2002-es Merlot barrique), a balfi Weninger-borászat (Kékfrankos 2002), a Fényes Pince (2003-as Cabernet Sauvignon) és a Vinex (2002-es Merlot).



2004. december 03., péntek 11:10


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület